Thursday, July 15, 2010

3 ekor musibat betina..

semalam..gua macam bisalah kerja malam bukan gua jadi kupu-kupu malam,pecah kepak gua nnti..huh..sambung balik cite,sewaktu gua nak pergi ke tempat keja gua iaitu di makmal nuklear di daerah uganda bersebelahan gerobek pak selamet...

sewaktu gua nak menggerakkan diri gua baru gua perasan keldai tunggangan gua tidak diisi dengan bahan bakar yang mencukupi untuk membolehkan gua menuju ke puncak opis gua..maka gua selaku manusia yang berperikibinatangan pon membawa beliau ke tempat yang membolehkan gua membeli sedikit bahan bakar fossil sebelum gua meneruskan perjalanan gua yang jauh..

sewaktu tiba ditempat untuk gua membeli fossil fuel berkenaan dan selepas encik keldai gua berhenti berbunyi,maka kedengaranlah hiruk pikuk,hingar bingar dan bunyi yang compang-camping di kawasan berkenaan..gua sedikit terkisama dan kaget sebab tak wajar bunyik yang sedemikian boley berkumandang dikawasan sedemikian..maklomlah bukannye ader stadium bola ataupon kelab dangdut dikawan berhampiran..

maka gua pon mula membuat beberape pemerhatian dan sedikit hipotesis untuk mencari punca bunyik berkenaan..bile gua usya,punye usya dan punye rupenye di celah-celah keldai-keldai dan tuan keldai yang dahagakan bahan bakar fossil berkenaan terdapat betina-betina yang bewarna ala-ala tinted tak lepas sekatan jalan raya tengah galak menyalak-nyalak keriangan..gua ingatkan ader orang menari poco-poco ataupon ader pocong yang tengah berkeliaran,gua pon meneruskan pemantauan sebab gua ingat dekat 400 ekor yang tengah menyalak-nyalak,bile gua monitor rupenye 3ekor jer bunyik macam dekat sekapal yang tengah menyalak-nyalak..

gua dengan rase menyirapnye terus memberi encik keldai gua minum sepuas-puasnye kemudian memulas telinga beliau dengan kuat supaya gua dapat begerak selaju mungkin dan meninggalkan tempat berkenaan..bodo punye betina dah lah tinted gelap kaler,perangai same jer macam kaum-kaum lu yang lain kuat mencapap dan bising..berok!!

nota-noktah:gua bukan racist atau anti perkauman tapi itu memang fact siak,bak kate pepatah orang tua-tua..macam k***ing karam..memang betol..3ekor jer dah cukup membuatkan 400 hadirin yang lain menyirap..betina plak tu..berok!!

2 comments:

atox said...

mcm biase la, kalo jumpe 'lahanat' ni skali ngan ular, lu bambu 'lahanat' ni dulu. da la xmasuk population! huh~

akuxbiadab said...

hahahah..tau xpe..dasar asap exzoss btoll.heh